dinsdag 8 juni 2010

Dag 15: relaxdagje met een beetje shoppen

Gisteren is het mede door mijn avontuur met de clip-on zonnebril best laat geworden, ca 1:30 uur of zo iets. Maar dat ding moest nu eenmaal in elkaar. Een flinke hoeveelheid extra lijm eroverheen gesmeerd omdat ik liever zeker van m'n zaak ben. En de clip-on heeft de hele nacht kunnen drogen, dat zou toch genoeg moeten zijn voor secondelijm ;) Vanmorgen was ie wel wat wit uitgeslagen van de lijm, maar als ik al geluk heb gehad met m'n ongelukje, is dat het het rechter glas was dat stuk gegaan is. En met dat oog zie ik toch helemaal niets, dus al is ie pimpelpaars met gele stippen, als ie het maar doet. En dat doet ie hoor. Ik mag weer Orlando onveilig maken. Hij is behoorlijk door mij getest en alles zit als een huis. En als extra maatregel gaat vanaf nu overal waar ik ga, de tube secondelijm mee. Dan maar knutsellen in het Disneypark, hahaha.


Vanmorgen was het behoorlijk regenachtig. Volgens mij had de weerman zich een dagje vergist. Omdat het de hele dag zou doorregenen en we nog wat gaar waren van alle indrukken van gisteren, besloten we een relaxdagje in te lassen. Morgen en de rest van de week zal het weer aanzienlijk opknappen en dan gaan wij er weer vol voor, maar voor nu is het 's morgens wat op het balkon zitten en als het regent snel weer naar binnen. Op een gegeven moment waren we daar wel klaar mee en besloten we maar weer eens te shoppen. En dit keer was de Florida Mall aan de beurt. Altijd één van onze favoriete malls geweest.
We parkeren de auto voor de SEARS en gaan daar dus als eerste even doorheen. Angelique ziet nog een leuk T-shirt voor mij hangen, maar we besluiten dat het 'm toch niet is. Ans hangt hem netjes terug, maar op dat zelfde moment stort echt letterlijk het hele kledingrek in elkaar. En daar sta je dan, met een bult kleren om je heen. We voelden ons behoorlijk lullig, maar het ging ECHT per ongeluk. Omdat er in de wijde omgeving niet één medewerker was te vinden en wij toch echt door moesten shoppen, besloten we om er dan maar stiekem tussenuit te piepen.
Moeten ze maar een beter kledingrek maken. Niet te hopen dat ze bij Extreme Home Makeover de zelfde bouwkwaliteit toepassen. (daar is SEARS de hoofd sponsor van)
Bij Dylans's Candyshop even wat inkopen gedaan, maar wat is leuke snoep toch enorm duur in Florida. Je hebt zo voor $30,- in de handen. Wel leuk was dat ze er echte Wilhelmina pepermunt uit Dokkum verkopen. Een echte exoot hier uit het hoge noorden. Bij de M&M's shop is het al niet veel beter, maar we moeten nu eenmaal nog een paar souvenirs hebben. Binnen stond Miss M&M (je weet wel, de groene) en kon je met haar op de foto. Wij dachten, eerst even afrekenen en dan op de foto. Maar toen we er aan kwamen zag ze ineens op haar klokje en als een speer was ze van het toneel verdwenen. Daar stond ik dan met mijn camera in de hand. Ik denk dat ze de overuren niet uitbetalen of zo ;)

Voor ans nog een paar heel leuke, Old School Adidas gekocht met een lekkere KNAL kleur. De hele Adidas store was alleen maar Old School thema. Uit de RunDMC tijd. Erg leuk om weer even Back in Time te gaan. Wat waren wij toch hip vroeger.


Om vijf uur hadden we het er wel weer gezien dus brachten we eerst de chocolade in veiligheid en hebben we nog even geshopt in de supermarkt bij ons om de hoek. Alvast wat speciale dingen ingeslagen om later weer in Nederland op te kunnen eten. Kunnen we nog even terugdenken. we kwamen ook nog een bakje Gummy beren tegen in de auto, maar die vonden de hitte niet zo'n goed idee.


Eenmaal thuis kwam ik een tot nu toe ongeopende kast tegen, en dan moet ik daar natuurlijk even inkijken. De kast heeft zo'n deur die in het midden scharniert, en terwijl ik hem open deed, had ik ineens de hele deur in de handen. Het is wel wat vandaag hoor, hahaha. Maar ik ga nooit op pad zonder mijn zwitsers zakmes en Buck-tool, en met mijn halve oog heb ik maar even voor restaurateur gespeeld. De deur draait weer als nooit te voren. Ik heb trouwens in New York ook al de airco op de kamer gerepareerd met de Buck-tool, dus never leave home without it.

Tot slot nog even onze tien uur show bekeken. Ze hebben sinds afgelopen zaterdag een nieuwe vuurwerkshow (summernightastic fireworksshow) bij Magic Kingdom, en die ziet er in ieder geval van afstand een stuk spectaculairder uit dan de 'oude' wishes vuurwerkshow.
We zijn zo benieuwd dat we er morgen heen gaan. Dat wordt voor Ans de grote dag, ze gaat naar HET kasteel. Wordt wel weer een latertje, het vuurkwerk is immers om 22:00 uur maar we gaan er weer voor.

Tot morgen.

7 opmerkingen:

  1. Nou het is wel weer een lekker dagje, met wat geinige ingredienten, een kledingrek wat spontaan door zijn hoeven gaat, gummi beren die op jus lijken. En dan heb je het over een kast die nog niet open is gewees, daar heb je ineens de deur van in je handen, en ik maar denken, WAT zat er nou achter die deur?..;-))

    Veel plezier morgen in het Magic Kingdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toen je alles weer zonning kon inzien met de gelijmde bril, scheen de zon een dagje niet. Gelukkig barst het van de alternatieve mogelijkheden; beren op de weg smelten als sneeuw voor de zon, nietwaar? En zo lazen we, bij de bekende bruine boterham, al weer een lekker relaxed verslag van een relaxed dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent net pa die had ook altijd de schroeverdraaier mee naar Vlieland. Je bril is weer netjes gemaakt. Hippe schoenen heeft Angelique aan lekker rose. Wat een stunt met het kledingrek had jullie gezichten wel willen zien. De hand moet straks maar weer op de knip maar het is blijkbaar allemaal heel verleidelijk
    Heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige dagen hebben jullie weer beleefd en ook de handy-man in actie ontbreekt niet!! Leuk om weer bijgelezen te zijn, veel plezier in Magic Kingdom!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is de bril weer gemaakt.

    Lekker zo;n relaxdagje en shopdagje, want zo'n mall is altijd leuk. Ik kon eerst de M&M poppen niet vinden, maar die bleken buiten de mall te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben weer erg gelachen om je verslag.
    Het zat jullie niet mee.
    wat een rot rek lekker laten staan hahaha,je bril is veel belangrijker en die is gelukkig gemaakt.
    En die deur dan, je lijkt inderdaad erg op pa die had ook altijd alles mee.
    Verder morgen veel plezier maak ook voor mij lekker veel foto's disney lijkt me geweldig.

    gr sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoo ouwe sloper,

    Jullie zijn maar lekker bezig daaro.
    Wat een geluk dat je je bril nog kon restaureren en dus vanaf vandaag geen andere dingen meer slopen daar is de vakantie niet voor.
    Ans ik heb hier iemand thuis die ook wel graag een paar RUN DMC trappers wil hebben stoer hoor.
    Doe Mickey de groeten van ons en nog veel plezier daar maar dat moeten vast lukken.
    Enne bedankt voor jullie mooie kaart.
    Groeten uit Liwwadden Holland
    Richard, Tini en de rest

    BeantwoordenVerwijderen